Jak narysować most

Tworzenie mostu jest łatwe, jeśli zastosujesz się do kilku prostych wskazówek. Te wskazówki pomogą Ci zbudować realistycznie wyglądający most. Dowiesz się jak umieścić dźwigary i filary, stworzyć wodę i dodać szczegóły.

Tworzenie typowego przekroju

Używając InRoads Bridge, użytkownik może stworzyć typowy przekrój mostu z modelu 3D. Program posiada szereg poleceń, które pomagają użytkownikowi wykonać zadanie projektowe.

W większości przypadków, proces pracy InRoads Bridge rozpoczyna się od określenia geometrii bazowej dla jezdni. Jest ona używana do ustanowienia jezdni, przyczółków i filarów. Używając narzędzia Roadway Modeler, użytkownicy mogą następnie zapisać bibliotekę jezdni. InRoads Bridge oferuje również szereg specjalistycznych poleceń, które pomagają w wykonaniu zadania projektowego.

Aby most funkcjonował efektywnie, geometria po stronie dolnej konstrukcji powinna być zaprojektowana w sposób, który pozwoli na rozszerzanie i kurczenie się przepływu. W szczególności dolna ściana konstrukcji powinna być umieszczona wystarczająco daleko w dół rzeki, aby umożliwić rozszerzanie się przepływu w związku z dodaniem pomostów. Oprócz dolnej części konstrukcji, jezdnia i przyczółki powinny być zaprojektowane w taki sposób, aby zapobiec gromadzeniu się gruzu na jezdni.

Układ drogi i towarzyszące mu dane geodezyjne powinny być przedstawione w sposób, który będzie przydatny przy budowie. Powinno to obejmować nazwę drogi, lokalizację i stacjonowanie. W celu rozszerzenia granic danych pomiarowych należy dostarczyć dane dotyczące profilu koryta rzeki. Jeśli to możliwe, należy pokazać tabelę danych o przejściu nad poziomem morza.

Narzędzie Roadway Modeler ma wiele wbudowanych funkcji, które pomagają użytkownikom tworzyć jezdnię, przyczółki i solidny cokół. Zapisuje ono także bibliotekę dróg i tworzy model drogi, który może być użyty do budowy. Dodatkowo narzędzie Roadway Modeler zawiera narzędzie do rysowania skosu, który może być użyty do budowy.

Dodaj szczegóły

Używając OpenBridge Modeler możesz zbudować sieć mostów i przepustów o różnych kształtach i rozmiarach. Uzyskanie odpowiedniej kombinacji mostów i przepustów może być zniechęcającym zadaniem, ale nie jest to niemożliwe. Wiąże się z tym wiele kroków, ale przy odrobinie przemyśleń i planowania możesz błyskawicznie zostać królem budowania mostów.

Pierwsze rzeczy. Otwórz edytor danych mostu/ławy i kliknij przycisk Podejście do modelowania mostu. Spowoduje to wyświetlenie edytora Bridge Modeling Approach, który jest podobny do edytora Bridge/Culvert Data, ale oferuje bardziej intuicyjny interfejs.

Następnym zadaniem jest skonfigurowanie mostu lub przepustu. Pierwszym krokiem jest zdefiniowanie najważniejszej cechy mostu, czyli pokładu. Możesz wprowadzić prostą długość i szerokość, lub bardziej złożony układ. Możesz także zdefiniować filary. Po wykonaniu tego zadania otrzymasz atrakcyjną grafikę nowo skonfigurowanego mostu.

Następnie, będziesz chciał dodać szczegóły. Arkusz BD (Bridge Detail) jest świetnym miejscem do rozpoczęcia, chociaż możesz chcieć go rozszerzyć, aby dostosować go do swojej nowo zdobytej wiedzy. Arkusze te są zwykle numerowane kolejno. Możesz spojrzeć na arkusze BD w połączeniu z arkuszami DS, aby lepiej zrozumieć, co próbujesz osiągnąć.

Na koniec, będziesz chciał sprawdzić okna dialogowe PGSuper dla bardziej wyczerpującej listy wszystkich istotnych parametrów wejściowych. Najlepszą częścią tej listy jest to, że okna dialogowe są posortowane według nazwy, więc możesz je łatwo znaleźć.

Jak w przypadku większości przepływów pracy w OpenBridge Modeler, będziesz chciał przestrzegać najlepszych praktyk podczas tworzenia sieci mostów i przepustów.

Umieszczanie dźwigarów

Podczas budowy, ekipy umieszczają dźwigary na moście. Proces ten rozpoczyna się od planowania, które obejmuje wiedzę na temat typów dźwigarów występujących w danym regionie. Wiedza ta jest wykorzystywana do określenia liczby dźwigarów, które zostaną umieszczone. Ważne jest, aby zapewnić, że liczba dźwigarów jest zminimalizowana dla ekonomicznego projektu konstrukcji nośnej.

Zazwyczaj prefabrykowane dźwigary umieszczane są na podbudowie, która została utworzona w poprzednim kroku. Ta podbudowa może być zdefiniowana przez szablony lub bezpośrednio. Geometria podbudowy określa kształt mostu z dźwigarów prefabrykowanych.

Liczba zastosowanych dźwigarów zależy od wymagań agencji projektowej. Najczęściej spotykany rozstaw wynosi od dziewięciu do jedenastu stóp. Jednak w przypadku szerszych mostów można zastosować większe odstępy. Może to zmniejszyć ilość membran pośrednich, łożysk oraz koszty wznoszenia dźwigarów.

Mosty belkowe są najbardziej powszechnym typem mostu. Wspierają one mniejsze belki i zapewniają główną poziomą nośność mostu. Są również w stanie zachować znaczną wytrzymałość nawet przy ruchach skrętnych.

Istnieją trzy główne typy dźwigarów: skrzynkowe, płytowe i płytowe. Dźwigary skrzynkowe są zazwyczaj wykonane ze stali spawanej lub betonu sprężonego. Mają dwa pionowe środniki połączone szeroką dolną półką. Dźwigary płytowe są wykonane z oddzielnych stalowych płyt konstrukcyjnych, które są spawane razem, tworząc pionowy środnik.

Mosty z dźwigarami skrzynkowymi mają zazwyczaj prostokątny przekrój. Są one zazwyczaj wykonane z betonu wylewanego na miejscu. Pasy górne dźwigarów wykonane są ze stali 70 ksi. Stosowane są w konstrukcjach hybrydowych.

Mosty z dźwigarami płytowymi są zazwyczaj wykonywane przez walcowanie pustego cylindra stali przez serię matryc. Następnie wstęga stali jest cięta na pożądany kształt. Metoda ta pozwala producentowi dźwigarów na dostosowanie ich do warunków obciążenia.

Tworzenie realistycznej wody

Tworzenie realistycznej wody podczas rysowania mostu to łatwy sposób na dodanie głębi i wymiaru do obrazu. Możesz użyć kolorów mostu, aby namalować miękkie odbicie w wodzie. Następnie możesz dodać realistyczne kontury i cienie do swojego mostu. Te techniki mogą być stosowane do innych obrazów krajobrazowych.

Możesz użyć małego, miękkiego pędzla, aby dodać miękkie cieniowanie do łuków mostu i bocznych poręczy. Możesz również użyć małego, szorstkiego pędzla, aby stworzyć teksturę na samym moście. Możesz także użyć pędzla do mieszania, aby zmiękczyć i wygładzić ten obszar. Możesz także dodać rozjaśnienia do drzew i łuków tunelu.

Do malowania krajobrazu wokół mostu możesz użyć jasnozielonej farby. Możesz także namalować teksturowany wzór trawy. Możesz także dodać delikatne linie tekstury i pociągnięcia włosem do drzew i bocznych poręczy. Możesz także użyć białej farby, aby stworzyć płynną teksturę pod szkicem mostu. Na koniec, możesz dodać podkreślenia, aby nadać mostowi realistyczny wymiar.

Tworzenie realistycznej wody podczas rysowania mostu może być wykonane przy pomocy małego pędzla i trochę farby na bazie wody. Możesz użyć jasnoniebieskiej farby do namalowania pierwszej warstwy wody. Możesz również użyć ciemniejszego brązu, aby namalować teksturę na samym moście. Możesz użyć pędzla do mieszania, aby dodać miękkie cieniowanie wokół krawędzi cegieł. Możesz także użyć narzędzia do mieszania, aby usunąć linie konstrukcyjne i rozmyć kolor w kierunku poziomym. Możesz także użyć miękkiego pędzla, aby dodać cieniowanie i miękkie plamy koloru do tła nieba.

Podobne tematy

Total
0
Shares
Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *